victoria

yeees, nu har ni fått en presentation av våra hästar och nu är de dax för oss också .
och ja, victoria heter jag och är 16år gammal, bor í den lilla hålan Göta. Jag rider och har min kära ponny uppstallad på Lilla Edets Ridklubb och tävlar även för dom, grym klubb dedär har jag hört haha..  Jag började rida från de året jag fyllde 6, men har haft lite uppehåll från och till - mellan jag va kanske 8 och 10? någotsånt kanske, fick för mej att jag ville börja i agillity och fick en hund för de, men då började jag rida igen. haha så de har inte varit några långa uppehåll de längsta på ca 2månader kanske. under den tiden jag har ridit så har min mamma alltid haft en häst, eller ja faktiskt 3 olika. fast sen 3år tbx har hon ingen häst längre och sålde honom till två syskon i stenungsund då hon inte hann med honom, de va en stor häst på ca 167 i mkh brun med lykta och fyra vita strumpor tror jag. guda snäll häst dedär ! min syster har också ett stort häst intresse och har också haft egen häst men slutade när han fick spatt och var tvungen att avlivas tyvärr, men sen började hon lite smått igen, red alltså lektion och sen fick vi hem en foderhäst vid namn Anthon Berg, som va en guda rolig häst. Men hans ägare ville ha tbx honom så han åkte i slutet av förra året någon gång men nu rider hon lektion igen och vi ska väl komma på ny häst till henne tror jag. så alla utom pappa är häskunniga i familjen men även pappa har lärt sig en del med åren. men tbx till mig, som person är jag väldigt glad av mig lite lätt sprallig, kan vara blyg innan jag lärt känna nytt folk men släpper ju sen. på dagarna hinner jag inte med så mycket mer än stallet. eller jo med lite planering, men sånt är jag inte bra på.. men ´ca 1-2gånger i veckan tar mamma hand om vivaldi så jag kan umgås med kompisar/pojkvän osen på helgerna har man ju mycke mera tid.
sådääär, de va nog allt. hahah såg att jag skrev mycket mera än elin men hoppas ni gillar att läsa !



får ni en liten mongoo bild, de är ju fortfarande vinter :(

/ victoria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0