Vivaldi

sådäär, nu tänkte jag berätta lite om min ponny Vivaldi.
Han är en C-ponny rättså grov och bär upp rättså bra, alltså man ser inte lika stor ut som man hade gjort om han hade varit den litte nättare typen. Tyvärr vet jag inte vad han är för ras, men de är nog någon gó blandning på honom. Han är född 2004, alltså fyller han hela 7år iår, stor grabb och kommer från och med detta året få tävla i avd.A ist för avd.B(unghäst klass). Jag har haft honom i ca 8månader och lite till, skulle egentligen inte ha en C-ponny när jag letade efter en ny häst då jag fick avliva min förra häst Trixie. Men Vivaldi blev det iallafall och jag är super nöjd med honom, i början var han en lat liten ponny som man fick driva så man blev grön i ansiktet, men idag är han pigg och mycket frammåt. Beror ju säker mycket på att han har fått muskler och kondiotion nu vilket han inte hade så mycket av när jag fick hem honom. Men dock är han väldigt tittig på hinder men har blivit betydligt mycket bättre än i början när jag fick hem honom, kunde ta en timma att få honom att gå över en vattenmatta eller få honom att hoppa en grind - helt hopplös.. Men jag gav aldrig upp jag fortsatte kämpa och än så länge går de vägen - inte alls lika tittig längre och litar på mig mycker mera. Vi startade på noll och har kommit långt, det har vi . vi började tävla på LD+5 och har tagit oss från de till LB, som jag har märkt så är höjden absolut inga problem för honom, men ju större tävlingar och ju högre klasser ju mer "tittiga" grejer kommer fram.. Men han ska väl vänja sig vid de också. Han är världens gosigaste och jätte mysig, helt underbar.
De va lite om honom.


Vivaldi.


/ victoria

Kommentarer
Postat av: hannaaa.

ni kommer gå långt tjejen, och han har blivit så himla fin ! :)<3

2011-02-12 @ 12:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0