Kizia

Nu tänkte jag ta & börja med att berätta lite om min foderponny Kizia för er. Se & njut! Kizia är ett 11 årigt D- ponny sto av rasen Angloarab, alltså Arab/Fullblod. Hon är 1,46 cm i mankhöjd & är världens bästa! När jag fick hem henne den 10 September var hon nästan helt grön. Hon hade inte gjort så mycket, eller vad vet jag egentligen? Hon kom ju nästan precis från Polen, men jag antar att hon inte hade gjort så mycket där. Så det är jag som har utbildat henne med det jag kan & har lärt mig under min ridtid. Hon hade inga muskler när jag fick henne, hon hade heller ingen kondition så jag hade mycket jobb framför mig. Första veckorna var det bara massa motgång men efter någon månad blev motgång till framgång. I början kunde hon inte gå i riktig form, men efter lite träning gick hon gå riktigt fint. Hon hade bara hoppat 60 cm, men nu har jag hoppat 90 cm med henne, alltid nåt. Mitt mål är att komma upp till LB med henne eftersom hon inte är någon elit hopponny om man säger så. Kizia är dock väldigt ouppfostrad, men hon har faktisk blivit mycket bättre, men det finns fortfarande mycket att jobba med. Det kan bero på att hon är väldigt osäker också. Så, nu vet ni lite om min ponny.





/ Elin


Kommentarer
Postat av: carro

är hon inte angloarab?

jag har aldrig hört Kongelarab?

2011-02-11 @ 09:02:55
URL: http://onlycarroo.blogg.se/
Postat av: carro

jag förstod de :P <3

2011-02-11 @ 21:42:40
URL: http://onlycarroo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0