22:47

gick till stallet så jag var där strax innan fyra och var där endaaa till halv nio. lagom trött just nu, har precis käkat och duschat.
kom till stallet mockade hos tre hästar och fixade hö, vatten och betfor till vivaldi. så kom philippa (min hästskötare imorgon) så tog vi in alla hästarna och sist våra hon har en egen B-ponny som är 20år och hel tokig. så red jag vivaldi och fick en gó känsla inför imorgon, sen så skulle jag tämnja hennes lilla buse och hoppade upp på honom så hoppade hon upp på vivaldi och red honom i alla gångarter och han bara gör och är snäll som ett lamm, jag blir alldeles varm av att se på honom! och ja åter till hennes ponny de är en väldigt het 20åring, han vet nog inte om att han är så gammal ;).. så han har ju lite svårt att ta de lugnt, men red skänkelvikning på spåret i alla gångarter vilket gör att han inte kan springa iväg för jag tvingar han att korsa bakbena och då är de omöjligt för honom att sticka. men de gick bra och sen gick vi ner till stallet med dom.

bestämde mig för att inte bada vivaldi eftersom han badades förra helgen och de är inte bra att bada dom för ofta. för då försvinner deras naturliga fett. så borstade iordning honom och han va ju inte direkt smutsig min prins så han blev fin. inga knoppar imorgon heller men han ska ha luva och schabrak och kommer vara snyggast. så putsade jag och philippa allting och packade hö-nät och betfor osv inför imorgon. så nu är allt i sin ordning.
snart blir de nog läggdags eftersom vi ska upp tidigt imorgon.


/ victoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0