självförtoende.....

självförtroende.

För mig handlar det mycket om att tycka om sig själv. det gäller att se sina positiva sidor och förstärka dom. ta hand om sig själv och göra bra saker med och för sig själv. Tro på dig själv och stärk ditt självförtroende, gör de du mår bra av och de duvet att du kan lyckas med. vem ska annars göra det? bra självförtroende leder till framsteg och framgång vilket ger ännu bättre självförtroende. det positiva ger ännu mer positivt. självförtroende är det värde du ger dig själv utifrån dina prestationer. med ett högt självförtroende mår du bra och när du känner dig "grym", när andra ser upp till dig eller du helt enkelt själv känner dig lyckad. det är nästan som en bekräftelsen som bygger upp ditt självförtroende och talar om att du duger att du faktiskt är bra. Att du lägger ner arbete och kämpar på för att "göra rätt för dig" och belöningen är i stortsett att de går bra och att du lyckas. när man har gott självförtroende så har man mod till att göra saker man vill, men man måste också våga chansa. de kan vara nyckeln till en större "bit" självförtroende och man känner sig säkrare i sig själv.

 

dåligt självförtroende.

ingen är perfekt så är de bara, en del har bara högre krav på sig själva. en del är nöjda med så dom är men de är få som är de. även den som "ser" perfekt ut kan ha brister helt klart så är de. det är ingen idé att jämföra sig med alla andra, du är den du är och du kan inte ändra på de. man kan ha förebilder osv, men jag tycker att jag känner mig bara ännu sämre om jag kollar på någon och tänker " tänk om jag kunde rida som hon/han osv.." de behöver ju självklart inte bara handla om hästar men a ni förstår. men man kan ju försöka tänka på de man faktiskt gör bra, de man faktiskt lyckas med. oftast stärker de en ! man kanske inte tänker på de just för stunden, men de gör det. känns kanske lite fånigt, men peppa dig själv, lika så som du peppar hästen. (skriver om ridning osv som exempel eftersom de är en häst blogg). man måste lära sig att belöna sig själva också men de är skit svårt. gör sånt som du mår bra utav!

 
själv har jag galet dåligt självförtroende och har galet svårt att bygga upp det, men jag försöker faktiskt. man vill så mycket men ibland tar de bara stopp.. och jag är typiskt sån att går de dåligt på en träning så hamnar mitt självförtroende på botten ! jag skyller nästintill ALDRIG på hästen, jag skyller allt på mig, de är fel! de kan lika gärna ha varit bådas fel? hästen kanske dumma sig? visst de kan bli ryttarmissar. många frågor utan svar. men jag ger mig själv alltid skulden för ALLTING så därför hamnar jag i botten hela tiden. men de är aldrig försent att försöka.

HEJA ER ! ni är bra.


/ victoria


Kommentarer
Postat av: M

Jag hade inte bett dig rida min häst om jag inte tyckt att du ÄR duktig! Hon är inte alltid enkel, och hon borde många ggr ställa upp mer än hon gör. Ni är två stycken som ska ta er över varje hinder, det är inte ditt fel att hon dummar sig.. Hejja toulla!

2011-03-12 @ 17:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0